2014年第32 33周,由89日至816日,整整7天,我人生裡第一次密集式過迷妹生活。

原本,寫後記應該比較重要,可是‧‧‧

JYJ3.net負責人公開宣佈因為忙於處理不同飯的態度(攻擊),身心疲累,宣佈要退下來了。

Quote

Dear Readers,

It’s been 3 years and 7 months since JYJ3 opened their doors. We know for sure the blog has reached its peak and now we’re just trying to meet the expectations of our readers. Even when we feel thankful to be still considered as one of the most important JYJ’s english fansites, we couldn’t help but to feel also burdensome to carry this huge responsibility. We think about to share part of it, to our readers, as you may noticed we are currently having slow posts updates and the reason it’s because we’re thinking about to close down JYJ3.net.

“To be honest with you, an specific date was scheduled to release the announcement, JYJ3 team official members and supporters already received the message. But because some of the members want to still continue with the blog in the last minute, I have decided to give them an opportunity in respect to their hardwork. JYJ is also having their long awaited comeback and it’ll be sad to close the blog when this could be their last group activity before their enlistment to the army.
To the people that know me ever since I created JYJ3.net, I’m sorry If I disappoint you, but after all this time I guess being attacked in ALL fronts and seeing the same attitude by some people makes me grow up tired, the never ending drama we have experienced in the JYJ’s fandom and as JYJ3’s Fansite, some of them weren’t disclosed to our readers. I stayed here even in those though times because of my love for JYJ and Kim Jaejoong, I didn’t want to give up because of the haters either, but it finally reached on me, I’m currently more tired mentally than physically, so I decided on giving myself a break of everything and watch it from the back seat.” by Mia

Unquote

JYJ3.net 實在能幫 JYJ 圈外國(英語區)的飯,算是大站吧?都逃不過飯的攻擊。

之後。

英搖少女格友公開宣佈暫時無限期潛水。

我這頭火熱地衝控,那頭就感到隱隱的愁緒。

其實,之前,S 已經關格,到後來才重開的,亦看到有韓飯的格一個一個的停止更新了。

是的,因著不同的理由,緣份盡了,飯們會各自帶著一部份飯的人生回歸現實。

我最初成飯時是孤獨飯,這裡帶給我很多。英搖少女說的,飯都是一個拉著一個走過來的。很感謝在我最熱血的時候,有 sedonamissenvy,安妮公主,Changchingly(有一天),芋頭,BrettBelinda,葉姐,Jeremy Road1。這一幫格友,讓我感到飯圈的溫暖。以至後來2013年遇到一個奇怪的唯米飯時,令我對飯圈有信心。

也感謝最近成軍的可愛160部隊,瑞秋,債中頭上歇的人魚(超煩的名),朴蜜桃,keepseeking,歌歌,公主;飯生活從此添置無限創意的歡樂。

成飯,每個人都有前因,著魔的程度亦各有不同,某程度上是建構自己的信仰,在真實與幻想之間遊走,為了甚麼,只有你自己最清楚。

但飯 JYJ的都很清楚,至少我佩服他們三人面對逆境的堅持。他們三人2009年出走之後,AVEX拋棄之後,日韓封殺之後,官司之後,勝訴之後‧‧‧所有這些歲月,三兄弟是緊靠一起,互相鼓勵走過來的。即使日後年事長了,朋友圈不一樣了,這些傷痕歲月,在他們三人的人生中早已經刻在彼此的心裡 (以及身上)了。

我從來不會將他們三人互相比較,要比,跟偌大的韓娛圈裡的其他人比。眼光放遠點,韓娛圈裡不乏聲色藝全的人,只是,我選擇了喜歡這三位被同行排斥的小朋友,因為他的歌聲真能感動我。

在我,他們是 Junsu時會發光,是Yuchun時會發光,是Jeajoong 時會發光,是 JYJ時會更光。

我愛文字,但從來沒想過要筆戰。

只是一個都沒有表明身份的 "路人",挑起的 '事端'。我甚至懷疑她根本不是飯。這個人引致一連串的留言,在本來很有相容性的 PIXNET 環境中引出一堆唯與團的筆戰。

你看,一個不認識的'路人',丟一句,飯就紛紛捍衛自己的信仰筆戰起來了。當年東 1 要分開,真不知仙后們是如何經歷。

團結從來不是易事。

只是,台灣場曾經給我希望。

jj fm  

這個叫我很感動很感動很感動又很感動的場面。

留言都是針對 '路人'的,她真的太挑釁,如果她是無知我會比較易明白。許是我修養比較不足,她的用字有令人生氣的地方。

如果唯的應援只在SOLO時出現,那當然很理想,只要齊心,場面都很好看!

不過,以香港為例,打從第一首開場曲,已經是......彩虹海。所以,台灣加油!

 

又或是,其實有人真的不會理會紅不紅海?

我感受過東旦的紅海,那種一體的感覺,好激動,幾萬人的齊心。

 

這一刻,毫無疑問跟他們心意最接近。要把全場燈關掉兩次去欣賞。

他們愛日飯都很有理由的。

本來相容性很大的 JYJ 痞客部落格的格友,我只飯兩年,覺得這裡比較和諧,真的不要為一個 '路人'而起的留言傷了和氣。你不喜歡我,可以不來我家,就這麼簡單。各位格友,我們一直就是這樣以禮相待呀!何必為不認識的 '路人'污染自己飯星的回憶?

我是米飯,也是 JYJ 飯。

支持紅海出現,令三個在台上感受飯的團結,集體回憶一起創造啊!

台灣各飯站,加油啊!!!!!!

 

各位,周末愉快!

 

p.s. 有天名句; HUMAN ARE SCARY!

arrow
arrow
    文章標籤
    jyj
    全站熱搜

    阿四 發表在 痞客邦 留言(29) 人氣()